GMINNY OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ W MARKUSACH OGŁASZA NABÓR NA STANOWISKO: ASYSTENT RODZINY
GMINNY OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ W MARKUSACH OGŁASZA NABÓR NA STANOWISKO:
ASYSTENT RODZINY
Forma zatrudnienia: umowa o świadczenie usług
Liczba podmiotów, z którymi zostanie zawarta umowa : 1
Przewidywany termin realizacji umowy: wrzesień-grudzień 2016.
Wymagania niezbędne:
1.kandydat/ka nie był/a skazany/a prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe,
2.wykształcenie:
a/wyższe o kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna lub
b/wyższe na dowolnym kierunku, uzupełnione szkoleniem w zakresie pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentowany co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określony na podstawie art.12 ust.3 Ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej/t. j. Dz. U. z 2016 r,poz.575 z poźn . zm./ i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub
c/ średnie i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną ,a także udokumentuje co najmniej 3-letni staż pracy z dziećmi lub rodziną;
3.kandydat/kandydatka nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jemu/jej zawieszona ani ograniczona,
4/kandydat/kandydatka wypełnia obowiązek alimentacyjny-w przypadku gdy taki obowiązek wynika z tytułu egzekucyjnego w stosunku do niej/niego.
Wymagania dodatkowe :
1/posiadanie obywatelstwa polskiego,
2/korzystanie w pełni z praw publicznych,
3/nieposzlakowana opinia,
4/doświadczenie w pracy zawodowej na podobnym stanowisku;
5/wiedza i doświadczenie w zakresie prawidłowego funkcjonowania rodziny,
6/samodzielność w działaniu oraz wykazywanie własnej inicjatywy,
7/komunikatywność, empatia, zaangażowanie, asertywność,
8/umiejętność zachowania bezstronności w kontaktach z rodziną,
9/prawo jazdy kat. ,,B” i posiadanie własnego środka transportu,
10/znajomość przepisów ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej, ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej oraz innych aktów normatywnych związanych z pomocą społeczną w stopniu pozwalającym na świadczenie usług zgodnie z umową.
Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
Asystent rodziny prowadzi pracę z rodziną w miejscu jej zamieszkania lub w miejscu wskazanym przez rodzinę.
Do zadań asystenta rodziny należy w szczególności:
-opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji z pracownikiem socjalnym;
-udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego;
-udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych;
-udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych;
-udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi;
-wspieranie aktywności społecznej rodzin;
-motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych;
-udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej;
-motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych;
-udzielanie wsparcia dzieciom ,w szczególności poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych
- podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin;
-prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dla dzieci;
-prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną;
-dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny, nie rzadziej niż co pół roku ,i przekazywanie tej oceny Kierownikowi Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej,
-monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną;
-sporządzanie na wniosek sądu, opinii o rodzinie i jej członkach;
-współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny;
-współpraca z Zespołem Interdyscyplinarnym do spraw przeciwdziałania przemocy w rodzinie lub grupą roboczą oraz innymi podmiotami, których pomoc przy wykonywaniu zadań uzna za niezbędną.
Informacje dodatkowe:
Zadania asystenta rodziny będą wykonywane w ramach umowy o świadczenie usług, do której stosuje się przepisy dotyczące zlecenia.
Zadania asystenta rodziny nie mogą być łączone z wykonywaniem obowiązków pracownika socjalnego, na terenie gminy, w której zadania te są wykonywane.
Asystent rodziny nie może prowadzić postępowań z zakresu świadczeń realizowanych przez gminę.
Wymagane dokumenty:
1/CV ze zdjęciem,
2/list motywacyjny,
List motywacyjny i CV należy opatrzyć klauzulą:
,,Oświadczam, że wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie współpracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych/t.j. Dz.U z 2016 r.poz.922 ze zm./,
3/ kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie,
4/kopie dokumentów poświadczających posiadanie kwalifikacji zawodowych/certyfikaty, uprawnienia, zaświadczenia o ukończeniu kursów i szkoleń, dyplomy/,oraz kopia prawa jazdy
5/kopie świadectw pracy, ewentualnie referencje z zakładów pracy,
6/oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na wykonywanie obowiązków asystenta rodziny,
-7/oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych,
8/oświadczenie ,że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe,
-9/kopia dowodu osobistego,
-10/oświadczenie, że kandydat nie był i nie jest pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie została mu zawieszona lub ograniczona,
11/oświadczenie ,że kandydat wypełnia obowiązek alimentacyjny, w przypadku, gdy taki obowiązek w stosunku do niego wynika z tytułu egzekucyjnego
Uwaga!
-Kopie dokumentów określonych w pkt : 3,4,5 i 9 winny być poświadczone przez kandydata/kę za zgodność z oryginałem.
-Przed zawarciem umowy o świadczenie usług kandydat/ka zobowiązany/a będzie do przedłożenia do wglądu usługobiorcy oryginałów ww. dokumentów.
Postępowanie rekrutacyjne:
Nabór zostanie przeprowadzony w dwóch etapach postępowania rekrutacyjnego:
Etap I: Weryfikacja ofert pod względem formalnym oraz dokonanie wstępnej oceny merytorycznej.
Etap II: Rozmowa kwalifikacyjna z kandydatami, którzy spełnili wymagania formalne w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Markusach, adres : Markusy 81 i dokonanie wyboru usługobiorcy na jej podstawie.
Termin i sposób składania ofert:
Dokumenty / w zamkniętej kopercie z dopiskiem ,,NABÓR NA ASYSTENTA RODZINY” /należy składać osobiście w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Markusach lub pocztą papierową-listem na adres: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Markusach ,82-325 Markusy w terminie do 19 września 2016 r.
Decyduje data wpływu dokumentów do siedziby Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Markusach. Dokumenty, które wpłyną po terminie nie będą brane pod uwagę przy analizie ofert .
Markusy,05.09.2016r.
Kierownik
Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej
w Markusach
Halina Chabowska - Pędrak