Wersja obowiązująca z dnia

GMINNY OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ W MARKUSACH OGŁASZA NABÓR NA STANOWISKO: ASYSTENT RODZINY

GMINNY OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ W MARKUSACH OGŁASZA NABÓR NA STANOWISKO:

ASYSTENT RODZINY

Forma zatrudnienia: umowa o świadczenie usług

Liczba podmiotów, z którymi zostanie zawarta umowa : 1

Przewidywany termin realizacji umowy:  październik-grudzień 2016.

Wymagania niezbędne:

1.kandydat/ka nie był/a skazany/a prawomocnym wyrokiem  za umyślne  przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe,

2.wykształcenie:

a/wyższe o kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna lub

b/wyższe na dowolnym kierunku, uzupełnione szkoleniem w zakresie pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentowany co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określony na podstawie art.12 ust.3 Ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej/t. j. Dz. U. z 2016 r,poz.575 z poźn . zm./ i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną  lub  

    c/ średnie i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną ,a także udokumentuje co najmniej 3-letni staż pracy z dziećmi lub rodziną;   

3.kandydat/kandydatka nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jemu/jej zawieszona ani ograniczona,

4/kandydat/kandydatka wypełnia obowiązek alimentacyjny-w przypadku gdy taki obowiązek wynika z tytułu egzekucyjnego w stosunku do niej/niego.

                                                                                                                                          

Wymagania dodatkowe :

1/posiadanie obywatelstwa polskiego,

2/korzystanie w pełni z praw publicznych,

3/nieposzlakowana opinia,

4/doświadczenie w pracy zawodowej na podobnym stanowisku;

5/wiedza i doświadczenie w zakresie prawidłowego funkcjonowania rodziny,

6/samodzielność w działaniu oraz wykazywanie własnej inicjatywy,

7/komunikatywność, empatia, zaangażowanie, asertywność,

8/umiejętność zachowania bezstronności w kontaktach z rodziną,

9/prawo jazdy kat. ,,B” i posiadanie własnego środka transportu,

10/znajomość przepisów ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej, ustawy z dnia 9 czerwca  2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej oraz innych aktów normatywnych związanych z pomocą społeczną w stopniu pozwalającym na świadczenie usług zgodnie z umową.

Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:

Asystent rodziny  prowadzi pracę z rodziną w miejscu jej zamieszkania lub w miejscu wskazanym przez rodzinę.

Do zadań asystenta rodziny należy w szczególności:

-opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji z pracownikiem socjalnym;

-udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego;

-udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych;

-udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów  psychologicznych;

-udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi;

-wspieranie aktywności społecznej rodzin;

-motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych;

-udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej;

-motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie   prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych;

-udzielanie wsparcia dzieciom ,w szczególności poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych

- podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin;

-prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dla dzieci;

-prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną;

-dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny, nie rzadziej niż co pół roku ,i przekazywanie tej oceny Kierownikowi Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej,

-monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną;

-sporządzanie na wniosek sądu, opinii o rodzinie i jej członkach;

-współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi  organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi  się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny;

-współpraca z Zespołem Interdyscyplinarnym do spraw przeciwdziałania  przemocy w rodzinie lub grupą roboczą oraz innymi podmiotami, których pomoc przy wykonywaniu zadań uzna za niezbędną.

 

Informacje dodatkowe:

Zadania asystenta rodziny będą  wykonywane w ramach umowy o świadczenie usług, do której stosuje się przepisy dotyczące  zlecenia.

Zadania asystenta rodziny nie mogą być łączone z wykonywaniem obowiązków pracownika socjalnego, na terenie gminy, w której zadania te są wykonywane.

Asystent rodziny nie może prowadzić postępowań z zakresu świadczeń realizowanych przez gminę.

Wymagane dokumenty:

1/CV ze zdjęciem,

2/list motywacyjny,

List motywacyjny i CV należy opatrzyć klauzulą:

,,Oświadczam, że wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie współpracy  dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych/t.j. Dz.U z 2016 r.poz.922 ze zm./,

3/ kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie,

4/kopie dokumentów poświadczających posiadanie kwalifikacji zawodowych/certyfikaty, uprawnienia, zaświadczenia o ukończeniu kursów i szkoleń, dyplomy/,oraz kopia prawa jazdy

5/kopie świadectw pracy, ewentualnie referencje z zakładów pracy,

6/oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na wykonywanie obowiązków asystenta rodziny,

-7/oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych,

8/oświadczenie ,że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe,

-9/kopia dowodu osobistego,

-10/oświadczenie, że kandydat nie był i nie jest pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie została mu zawieszona lub ograniczona,

11/oświadczenie ,że kandydat wypełnia obowiązek alimentacyjny, w przypadku, gdy taki obowiązek w stosunku do niego wynika z tytułu egzekucyjnego

Uwaga!

-Kopie dokumentów określonych w pkt : 3,4,5 i 9 winny być poświadczone przez kandydata/kę za zgodność z oryginałem.

-Przed  zawarciem  umowy o świadczenie usług  kandydat/ka  zobowiązany/a  będzie do przedłożenia do wglądu usługobiorcy  oryginałów  ww. dokumentów.

 

 

Postępowanie rekrutacyjne:

Nabór zostanie przeprowadzony w dwóch etapach postępowania rekrutacyjnego:

Etap I: Weryfikacja ofert pod względem formalnym oraz dokonanie wstępnej oceny merytorycznej.

Etap II: Rozmowa kwalifikacyjna z  kandydatami, którzy spełnili wymagania formalne w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej  w Markusach, adres : Markusy 81 i dokonanie wyboru usługobiorcy na jej podstawie.

Termin i sposób składania ofert:

Dokumenty / w zamkniętej kopercie z dopiskiem ,,NABÓR  NA  ASYSTENTA  RODZINY” /należy składać osobiście w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Markusach  lub pocztą papierową-listem na adres: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Markusach ,82-325 Markusy         w terminie do 25 października  2016 r.

Decyduje data wpływu dokumentów do siedziby Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Markusach. Dokumenty, które wpłyną po terminie nie będą brane pod uwagę przy analizie ofert .

 

Markusy,12.10.2016r.

 

                                                                                                            Kierownik

                                                                                      Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej

                                                                                                     w     Markusach

                                                                                        Halina  Chabowska -  Pędrak